میکاییلمیکاییل، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 29 روز سن داره

همه هســــــتی من

کاخ گلستان

1392/2/22 18:47
نویسنده : ملی پناهی
2,895 بازدید
اشتراک گذاری

مدتی قبل که مالزی بودم کمی راجع به تاریخ شاهان قاجار مطالعه کردم و چند تایی سریال هم در این مورد که ساخته شده بود رو دانلود کردم و دیدم برای همین خیلی وقت بود دلم می خواست برم کاخ سلطان صاحبقران ناصرالدین شاه رو از نزدیک ببینم

روز جمعه بعد از خوردن صبحانه پیشنهاد دیدن کاخ گلستان رو دادم و به سرعت هم پذیرفته شد و بدین ترتیب خانواده سه نفری ما ساعت 11 ظهر به طرف میدان ارگ ( 15 خرداد) به راه افتاد .

جای قشنگ و دیدنی بود از اون جاهایی که آدم رو کلی به فکر فرو می بره تصور اینکه روزی امیر کبیر توی اون کاخ قدم زده تصمیم های بزرگ گرفته  ، مهد علیا و آغا خان نوری با اون افکار های کثیف شون ناصر الدین شاه و 84 زنش ؛ تاجگذاری مظفرالدین شاه و ...  همه و همه توی ذهنه آدم وول می خوره

کاخ ابض

جالب ترین جای کاخ برای من تالار سلام بود که ناصرالدین شاه بعد از سفر به اروپا تصمیم می گیره موزه ایی شبیه موزه های اروپایی در کاخش ایجاد کنه که این تالار رو می سازه که تاجگذاری محمد رضا شاه پهلوی هم توی این تالار بوده و صندلی مخصوص مهدعلیا و ناصرالدین شاه هم توی اون تالار بود جالب که لکه ی قطرات خون ناصر الدین شاه بعد از ترورش هنوز روی صندلی وجود داشت  و اون تخت انتهای سالن هم همون تخت خورشیده که فتحعلی شاه به نام سوگلی معروفش طاووس خانوم زد و به تخت طاووس مشهور شد البته این ماکتش بود و اصلش در موزه جواهراته

تالار سلام - کاخ گلستان

شمس العماره که روزگاری بلندترین ساختمان طهران قدیم  بوده و ناصر الدین شاه با دیدن ساختمان های مرتفع اروپایی تصمیم می گیره بنای بلندی رو بسازه تا از بالای اون خودش و زنانش بتونن منظره شهر و دورنمای اون رو ببینن

شمس العماره 

شمس العماره

میکاییل هم بدون شک خیلی لذت برد چون یه شیر آب پیدا کرده و سه چهار باری دوش کاملی گرفت

عکس های سنتی هم انداختیم با حضور دانیال میرزا ؛ میکاییل میرزا و  ملاحت الدوله

دانیال میرزا - ملاحت الدوله - میکاییل میرزا

میکاییل میرزا

این هم سنگ قبر ناصرالدین شاه که تصویر خودش روش حکاکی شد که قبلا توی حرم عبداعظیم بوده اما بعد از انقلاب به این مکان منقلش می کنن

سنگ قبر ناصرالدین شاه

 

چهار پنج ساعتی رو توی اون مجموعه بودیم و با رضایت خاطر همگی اونجا رو ترک کردیم  و جمعه خوبی رو برای خودمون رقم زدیم .

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مریم مامان رادین
22 اردیبهشت 92 21:03
ای جونم خوش تیپ جیجر خاله همه جور لباسی بهش میاد خدارو شکر بهتون خوش گذشته. منم از وقتی مدرسه تموم شد به تاریخ علاقمند شدم

مرسی خاله جون آره منم دقیقا وقتی مدرسه تموم شد خوشم اومد

همسایه پشتی
22 اردیبهشت 92 22:27
سلام ملاحت جون.چه جای قشنگیه این کاخ گلستان.واقعا که به رفتنش می ارزید.
راستی چقدر عکساتون قشنگ شده مخصوصا اونایی که با لباس محلی گرفتین.
اون عکس تکی میکاییل میرزام که حرف نداره و خیلی فوق العاده شده.

سلام عــــــــــــشقم
آره جای شما خالی حیلی خوب بود به دانیال گفتم اگه جایی تو کشور دیگه بود حتما با کله می رفتیم اون وقت دور و بره خودمون رو نمی ریم ببینیم
ممنونم خاله چشمات قشنگ می بینه

مامی کوروش
23 اردیبهشت 92 8:34
عزیزممممم این پسر ما میکائیل الدوله است ، میکائیل سلطان ـه ، میرزا چیه اخهههه
ملی جون یه اس به من بده ، گوشی ام رو عوض کردم شماره ات رو ندارم :دی



خوب واسه اینکه به شاهزاده های قجری میرزا می گفتن
مثله عباس میرزا
به روی چشم گوشیت هم مبارک
منا مامان الینا
23 اردیبهشت 92 12:39
اینجا دیگه من باید بگم خوووووووش بحالتون!

عکسهای سنتی تون رو عشقه ملی الدوله

لباسها رو همونجا بهتون دادن؟

راستی منم عکسها رو گذاشتم نمیخوای ببینی؟




ممنونم عزیزم

چرا اتفاقا اومدن وبت دیدم رمز ندارم کلی غصه خوردم رمزت رو بهم بده خوووووووو
لباس ها هم ماله خوده اونجا بود


Nar joon
23 اردیبهشت 92 15:10
ميكاييلللللللل با اون عكس تكي و لباسا عااااااااااااااالي شدي عالي
خيلي دوست دارم ميكي


خاله جون ما هم شما و نی نی آمور رو خعلی دوس داریم
shirin
23 اردیبهشت 92 15:13
salam meli jooni , vayyyyyyyy cheghadr in axe 3 taitoon ba lebase mahali khoshgel shode bezar profile picture facebooket , ashegheshammmmmmmmm, elahi ghorboone oon miki bahoosham besham ke bacham dide hava garme o ye rahe kamelan manteghi va dorost peyda karde baraye khonak kardane khodesh , rasti man nemidoonestam esme takhte tavoos che joori bevojood oomade mersi ke be maloomate omoomiye ma ezafe mikoni . khoshhalam ke be 3 tatoon khosh gozasht , bazam az in pishnehadaye khoob bede ke agha daniial ham bepazire o ma axaye khoshgel khoshgel azatoon bebinim . darzamn be in migan ye poste dorost hesabi ke zamimash axe michael o maman babasheeeeee


الهی فدات شم شیرینــــــــــــــــی
امشب بهت می زنگم
سعیده مامان آرتین (شازده کوچولو)
24 اردیبهشت 92 9:48
خوش به حالتون. چند سالیه که دوست داشرم برم کاخ گلستان ولی قسمت نمیشه. بارها که میرفتیم بازار، به سرم زده بود برم ولی مگه فکر خرید از سر این خانوما میره بیرون.


هههههههه آره منم اگه جمعه نبود راهم رو به طرف یازار کج می کردم
MahTaB
24 اردیبهشت 92 19:10
چه عكساي خوشگليييييييي
واقعاً گه قشنگه هم عكس 3تايي هم عكس تكي ميكي جون



ممنون مهتاب خانومی
آسمونی
25 اردیبهشت 92 8:53
یه سوال برامو پیش اومد:
توی اون عکس دونفره تون میرزا میکائیل عکاسه؟!

منم مثل تو عاشق دوره ی قاجاریه هستم . و عاشق امیرکبیر ....

این هفته این پیشنهاد رو به عشقم میدم تا با هم بریم کاخ گلستان .

من نرفتم ولی پیشنهاد میکنم کاخ نیاوران هم برید.
تو که دست به پیشنهادت خوبه، این جمعه پیشنهادشو بده!!!!




نه میکی داشت آب بازی می کرد ما هم چند تا عکس با پایه دوربین گرفتیم
خیلی دلم کی خواد نیاوران هم برم اما این جمعه فکر نکنم بشه اما در اولین فرصت می رم
سپهری
25 اردیبهشت 92 14:34
چقد خوب و قشنگ بود انشالله همیشه به شادی باشین


ممنونم عزیزم همچنین شما
منا مامان یسنا
25 اردیبهشت 92 15:28
من عاشق این کاخ هستم ولی هنوز توفیق زیارتش نصیبم نشده.عکساتون زیباست .


ایشالله این بار که تهران اومدی حتما نصیب تون بشه
الی مامی آراد
25 اردیبهشت 92 18:10
به به چه جای خوشگلی عاشق اون عکس سه نفری سنتیتون هستم خیلی خوشگل شده


ممنون عزیزم
مامان گیسوجون
25 اردیبهشت 92 23:05
مثل همیشه عالی بود عزیزمممممم
خصوصی


عالی خودتی
مامان کیان کوچولو
27 اردیبهشت 92 12:43
چه پست قشنگی ..
چه روز خوبی بوده واستووون ..
اما من میرم اینجور جاها بیشتر حرص میخورم که چی بودیم و چی شدیم ؟؟؟؟

اما عکساتون محشره .. خیلی قشنگه ..


ای بابا منم حرص می خورم اما تو دوره قاجار ما هیچی همچنان نبودیم واسه این خیلی حرص نداره
مريم مامان نيكان
1 تیر 92 17:43
سلام عكسهاي سنتي كه در كاخ گلستان انداختيد واقعا نظرم را جلب كرد اونقدر كه اگه بيام تهران حتما به اين كاخ سر ميزنم . به نظرم زيباترين عكس وبلاگتون است.


مرسی عزیزم